genting..

genting..

Tuesday, July 13, 2010

RESIPI KUIH SAMPERIT BEST! jom try nak..

Kan da nak raya kan,so semua orang mest tengah sibuk pk nak buat kuih apa raya tahun ni. Dari tak tau nak buat ape tu kan,ape kata tr resipi ni..Kalau menjadi tu, raya nanti jgn lupe ajak saya datang rumah ye..hehe..

Bahan2 yang diperlukan

1 cawan mentega

¾ cawan gula halus
1 biji telur
1 camca teh Vanila
Secubit garam
 
Satukan:


1 ½ cawan tepung jagung
¾ cawan tepung gandum
¾ cawan tepung kastad
1 camca teh baking powder

Cara-cara buat

1.Pukul mentega dengan gula hingga rata.
2.Masukkan telur & vanila dan dikacau lagi hingga sebati.
3.Masukkan tepung-tepung yang telah disatukan & garam sedikit-sedikit ke dalam adunan & gaul hingga habis.
4.Akhir sekali diterap dan bakar dengan suhu 170'C

Siap...

2 comments:

  1. aku ingat lagi first time ko wat kuih ney angn aku kan?? huhhuhu...best sgt...aku mkn sampai habis walaupun keras...tue yg sdap..aku tak penah suke kuih semprit..tapi ko la yg pertama kau mkn sampai habis satu balang.kakhakakahakahakahakaha.
    love u!!!

    ReplyDelete
  2. aku serik la buat kuih smaperit ni.seksa gile nak tekan.aku sendiri pon tak tau kenapa la biskut tu keras sgt.yg paling aku geli ati bile mak ko dtg rase kuih tu die bole ckp sedap.sdg kan aku sendiri tak lalu nak makan.patah jugak la igi aku ni kang.hehe...

    ReplyDelete