genting..

genting..

Monday, April 5, 2010

Apabila wani mahu kurus..=p

Kepala aku naik pening bile tgk cermin..Bukan sebab aku tengok cermin secara menonggeng, tapi bila tgk badan yang semakin membengkak,( hehe gemuk la tu ), ati aku jadi geram. Nak2 pulak kalau aku bukak FB kawan2 lama pastu tengok dorang slim2, lagi la wat aku tambah down. Puas aku pk mcm mana nak kurus. Tapi setakat pk je la, usaha tak ada.

Aku pergi bercuti ke melaka. Rumah sewa lama aku time blaja dulu. Terjumpa dengan guard india situ. Dengan muka terkejut mlampau nye dia tegur aku, " Adik, sana KL beras gred AA ka? Sudah gumuk."

Aku senyum je. Sambil jalan aku pon cakap " You baru balik Afrika ke? Sangat itam" haha..padan muke!

Emm..orang kata, kalau nak diet nie kena ambil protein sekian.. sekian..

karbohidrat sekian sekian.. glukosa, lemak, gula sekian.. sekian...
Tapi aku rasa benda ini kurang praktikal...
Takkanlah masa nak ambil nasi kita kena timbang berapa gram.. ikan berapa gram.. kuih berapa gram?
lepastu manalah kita tahu berapa lemak, tenaga, karbohidrat yang terkandung dalam sepinggan nasi, sedikit sayur dan seekor ikan masin goreng..
memang sesuatu yang agak menyusahkan..

Hurm mungkin aku ne try justmate 5 la..tu je yg aku tengok paling berkesan..Tah la..=(




No comments:

Post a Comment