genting..

genting..

Thursday, March 25, 2010

FRIEND FINDER

ehem..morning..baru je lepas mkn nasi dagang ni.mmg meletup.sedap..nak sikit?sory dh abis.hehe..
hurm..korang mst dah biase kan dgn penggunaan friend finder?Kalau yang pakai maxis tu tau la. Nama Friend finder (FF) ni, aku tak berapa setuju la cz kite mane ade locate kwn kite kn..yang slalu kite locate bf kite gf kte..lagi2 la kalau bf/gf korang tu bangsa yang langkah panjang,so mst kene slalu find dia. mesti mesti...oleh itu, nama yg ok sikit ialah Lover finder.Eyh..bole ke mcmtu?Pakar bahasa,tolong saya..!
Bila kite pk2 balik, FF ni banyak m'datang kan kesan buruk dalam hubungan daripada kebaikan. Cube tengok situasi di bawah :
situasi 1
Korang cakap dekat gf bf korang yg korang dekat rumah, maybe some where in Danau Kota la like me, tetibe bf gf korang locate korang dan jwpan FF tu " near to Jalan Doraisamy"hah mcmne???Tak ke korang akan bergado nanti.Sedang kan FF yang salah. Yela biase la, takkan service tu ari2 nak perfect je kan..tapi, yang jadi persoalannye, dalam byk2 lokasi yg FF tu bole salah sebut, kenapa dia pilih Jalan Dorai? Emm think think..

situasi 2,
Bf korang suke merayap.Yang bikin panas nye die suke merayap bile korang tak ada.Bile korang nak ikot, dia cakap.."ala sayang,tak jadi la nak keluar ari ni. I nak tido awal, esok banyak nak gune tenaga,i tido dulu ye. kalau tak caye, u FF la i komfom i ade kat rumah punye."
Nasihat aku : Jangan percaya! Kang bile korang FF memang la betul location dia kat umah, tapi cube try call..komfom tak jawab.Alasan? Tido tak dengar bunyik fon..Sedangkan?Dah merambu ke mana tah,hp sengaja tinggal kat umah.Takut kantoi..

Dengan ade nye FF ni banyak menguji kejujuran kita dan pasangan kita. Tapi klu kte mmg jujur, tak payah la nak main FF sangat. Dah la mahal. RM0.30 sekali anta.Kalu dlm sehari 10 kali anta, dah jadi RM 3. Baik duit tu korang simpan buat blaja nikah nanti.Lagi b'hemat.
Pengalaman aku,
Satu malam tu badan aku panas sgt. Myb sebab kene ujan mase siang nye. Ditambah dengan aku ke hulu ke hilir ambik anta kawan aku tu lg bg lembik.Selalunye tiap2 malam aku akan jumpe bf aku even sekejap.Janji dapat sembang2 lawak bodoh sikit ngn dia, jadi la..Tapi malam tu bdn aku terlalu la letih,aku cancel je jumpe bf aku.Lagipon esok nye bf aku niaga pagi so die pon nak rehat lebih ckit. Penat katenye..
Nak di jadikan cerita, aku terbangun dgn sendiri nye pukul 2 pagi. Saje nak test2 FF bf aku.. TOINGGG...jawapnnye...'near to LRT DAMAI' oi! tak bole jedi ni.Nmpk sgt bf aku merayap subuh2 adam ni.Cakap nak rehat lebih rupenye2 nak marayap.Tanpa berlengah lagi,aku pon capai kunci kereta n tros menuju ke umah die.Depan umah die.
aik,plik..kereta die ade.Takkan die pegi naik bas pulak subuh2 adam ni..Aku try call..skali.XPICK UP! dua kali. XPICK UP!!.tiga kali.XPICK UP!!!!!owh pandai die blakon,konon2 tido ye,tektik kuno!
Akhirnye jari aku pon semakin membengkok.Give up untuk kol lagi.Dalam aku nak pasang lampu kereta nak balik dah,aku tergerak nak call sekali lagi.kali ke 48.Klu tak angkat gak ni,aku tros balik n pastinye esok perang besar bakal meletus.
Tutt tutt..Klik,bf aku angkat." nape sayang kol i?tak boleh tido ye.."dengan suara besar nye.Erk.."i kat depan umah u ni?"Klik..
Kesian bf aku,dengan langkah terhuyung hayang nye dia berjalan ke arah aku..mamai la tu..Dalam ati aku..alamak,malu nye!!!

No comments:

Post a Comment