genting..

genting..

Wednesday, March 24, 2010

sama dan tak sama













aku sorg perempuan..biasenye perempuan suka benda yg cantik2.aku pon same.pompuan suka brg pink.aku pon.pompuan suke bace novel.aku pon.pompuan suka shopping,aku lagi la same. tp kan klu dah semua nye same,kenapa pulak aku menceceh kat sini..??think think..







Hehe..sebenarnye, dalam banyak2 yg same tu, banyak jugak yg tak sama nye..







Contoh 1



Pompuan suke makan chocolate, tapi klu bg kat aku slalu nye menangis chocolate nak suro aku makan die.



Aku pon heran, ape yang sedap sangat dengan chocolate..Jgn kan nak makan chocolate tu, nak tengok je pon tekak aku dah cakap "jangan telan, jangan telan " so macammane? hurmmm..







Contoh 2



Pompuan suka bunga, aku plak kureng cikit la.Aku heran tau, kenapa la bila majlis konvo ke,bufday ke,hari ibu ke, mesti kite akan bagi bunga.Bunga kan mahal lepas tu cepat layu. Membazir kan..Ape kata kalau kite tukar kan bunga dengan kangkung ke, bunga kubis ke..kurang2 pon lepas amek gambar ngn kangkung tu bole la di masak. kan ade pekdah jugak kan..





Contoh 3





Teddy bear dan pompuan memang sinonim. Tapi dengan aku mmg antonim. Bulu bear tu aje dah buat aku bersin ape kan lagi nak cium2 die nak peluk2..Bukan aku tak suke teddy bear, cuma tak ade jiwa dgn menatang tu. Aku ingat lagi. Masa duduk hostel dulu, arwah abah aku penah beli kan aku patung twetty. Ala makhluk yang kepala besar tu. Tiap2 kali aku nak tido, twetty aku mst ade kat tepi kaki aku. So selalu nye kalau aku bangun malam nak g kencing, komfom aku sakit jantung tgk makhluk kepala besar ade kat kaki. Sebab tu la, aku kalu nak tido, aku campak twetty tu dalam locker. Bia die tido diam2 kat ctu. N kesan dr twetty tu aku dah tak bape minat ngn segala jenis anak patung termasuk teddy bear.

No comments:

Post a Comment