genting..

genting..

Monday, June 14, 2010

nombor & tarikh


Tarikh kahwen mst ne tarikh yang best2.contoh 10/10/2010 atau 11/11/2011.Erk harus ke..? Yela saya paham,tarikh yang cantek tu bagai satu aksesori dlm satu majlis perkahwinan..Ari ni saya nak kupas satu isu yg pasal kawen tarikh best2 ni. Pasal keburukan die..haa..kretif tak isu saya..(baik ckp aje mmg kreatif)

Mcm biasela saya mmg suka klu explain something skali dgn contoh.bg senang paham..

1.tarikh cantik ni idaman semua pengantin. Biasela,baru gempak klu tarikh best.kan kan? Tp klu semua pengantin nak kawen tarikh sama,so sape nak dtg wedding kite.Tetamu pon pening nak pegi mane satu.Nak2 pulak klu sorg kawen kat sabah sorg kat perlis.mcmne tu?lain la klu sorg kat umah depan,sorg umah belakang kite.bole pegi skali harung je..pas mkn kenduri,puasa seminggu tros.( tu nasihat aku utk diri sendiri)
2.Semua org nak buat kenduri.mcmne klu telur ayam kat pasar abis,gula abis, beras abis.takkan kite nak hidang org makan cha kue teow malis je kot..(yg tu tak ape,aku suke.hehe..)
3.Mak andam fully-booked. Ha korg mekap la sendiri.Klu tak pon ko wat la mjlis knduri plik sket.ala2 komando.so ko celoreng je muka tu.mudah..
4.Canopy abes. Bentang tikar kat padang.ramai boleh join.Wat la tema konon2 garden-wedding without chairs.. ;)

kesimpulannya : pilih je la tarikh biase2. mmg la tarikh best senang ingat, tp sng igt sebab byk bebeno yg menyedihkan time wedding tu..yela bace balik dr no 1 sampai 4.

p/s : perhatian kepada hamimi, aku perli ko sebenarnye ni..hehehe..tayah gedik nk wat 11/11/11..aku bz mase tu cz aku pon bertunang.haha..(ok yg tu aku tipu)

                                                                sekadar panduan..

No comments:

Post a Comment